Κυριακή, 2 Αυγούστου 2015

ALTERNATIVE ΧΩΡΙΑΤΙΚΗ ΣΑΛΑΤA!

Ευχαριστούμε τη Γεωργία για το άρθρο της

  

Δουκοπούλου Γεωργία Διαιτολόγος - Διατροφολόγος 

Πόσες φορές σου ‘χει τύχει να περισσέψει χωριάτικη σαλάτα από το μεσημεριανό και να μην ξέρεις τι να κάνεις τα απομεινάρια της; Εμένα πολλές, συν το γεγονός ότι κάποιες φορές βαριέμαι και την κλασική εκδοχή της.

Έτσι, ήρθε η ώρα να φτιάξουμε αλλιώς ένα από τα πιο χαρακτηριστικά φαγητά του τόπου μας, που μυρίζουν καλοκαιρινή Ελλάδα! Εξάλλου, δεν υπάρχει λάθος τρόπος για να φάει κανείς μια ελληνική σαλάτα. Το σίγουρο είναι ότι οι ντομάτες, το αγγούρι, το κρεμμύδι, οι ελιές, η ρίγανη και το ελαιόλαδο, που είναι τα βασικά της συστατικά, δεν θ’ αλλάξουν. Να, λοιπόν, τι μπορούμε να κάνουμε..


Με ξινομυζήθρα ή κατίκι, 
ως συμπρωταγωνιστές αντί φέτας, όπως σερβίρεται συνήθως στα όμορφα Κυκλαδίτικα νησιά μας. Προσθέστε 2 κουταλιές της σούπας και έτοιμη.

Μπουγιουρντί με μαστέλο ή μανούρι ή φέτα.
Βάλτε τη σαλάτα που σας περίσσεψε, χωρίς τα υγρά της, σε ένα πήλινο πυρίμαχο σκεύος, καλύψτε με το τυρί της αρεσκείας σας και ψήστε το μέχρι να γκρατιναριστεί.

Με γλυστρίδα- ή επίσημα αντράκλα- και ρόκα ή ωμό σπανάκι.
Η κλασική χωριάτικη σαλάτα που απλά θα γίνει πιο πλούσια, πολύχρωμη και μυρωδάτη. Προσοχή στην ευφράδεια και ταχύτητα λόγου, λόγω κατανάλωσης γλυστρίδας (για όσους γνωρίζουν τη λαϊκή δοξασία!)


Με μακαρόνια (πένες, φιογκάκια ή βίδες) ή πατάτες.
Βράστε ζυμαρικά της επιλογής σας, μερικής ή ολικής αλέσεως, ή πατάτες, προσθέστε ξύδι μπαλσάμικο και βασιλικό και έτοιμη η μακαρονό- / πατατό- σαλάτα μας. Ιδανικά, αφήστε την για 30’ στο ψυγείο, για να είναι δροσερή.

Με φασόλια μαυρομάτικα, φακές ή ρεβίθια.
Σ’ αυτή την περίπτωση ισχύει ότι και στην μακαρονοσαλάτα/ πατατοσαλάτα, με τη μόνη διαφορά ότι πρέπει ν’ αφήσετε τα όσπρια να μουλιάσουν από βραδύς. Δεν νομίζω ότι υπάρχει καλύτερη εκδοχή να καταναλώνουμε τα όσπρια και το καλοκαίρι, χωρίς να μας «βαραίνουν».

Με κινόα ή πλιγούρι.
Για τους λάτρεις αυτών των υπερτροφών, που έχουν την ιδιότητα να υιοθετούν τη γεύση της τροφής που συνοδεύουν. Μαζί με τη πληθώρα των βιταμινών που προσφέρουν, αποτελούν μία από τις καλύτερες εκδοχές της «εναλλακτικής» χωριάτικης σαλάτας.


Με παξιμαδάκια, κριθαρένια ή λαδιού.
Ή αλλιώς μια παραλλαγή της διάσημης «κρητικής» σαλάτας. Απλά σπάστε μερικά παξιμάδια μέσα στη χωριάτικη σαλάτα και ανακατέψτε καλά να ρουφήξουν τους ζωμούς της. Εδώ σίγουρα θα ταίριαζε και λίγη κάπαρη ή καπαρόφυλλα, τι λέτε;

Με αραβική πίτα ή τορτίγια.
Στραγγίξτε τη σαλάτα που σας περίσσεψε και χρησιμοποιήστε την ως γέμιση σε μία αραβική πίτα ή τορτίγια. ‘Έτσι, έχετε αμέσως ένα γρήγορο και υγιεινό σνακ, για το δρόμο ή το γραφείο.

Σάλτσα για μακαρόνια! Τελευταία και πιο περίεργη εκδοχή.
Αλλά ναι! Πάρτε τη σαλάτα που σας περίσσεψε, αφαιρέστε τα υγρά της, χτυπήστε τη σ’ ένα multi, κι έχετε σε 2’ έτοιμη σάλτσα για τα μακαρόνια σας. Φινίρετε με τριμμένο τυρί της αρεσκείας σας!

Δουκοπούλου Γεωργία 
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος 
M. +30 6947 426662 
E. georgiadk@gmail.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου